Google annonsering

Google annonsering

Et «must» for enhver bedrift! 

Google annonsering er en tjeneste som tilbys av Google, hvor bedrifter kan betale for å vise annonser til brukerne som søker etter bestemte ord eller uttrykk på Google.

Dette kan gjøres gjennom en rekke forskjellige annonseformater, inkludert søkeannonser, displayannonser og videoannonser.

Google annonsering er viktig fordi det gir bedriftene muligheten til å nå ut til en stor målgruppe på en målrettet og kostnadseffektiv måte.

Det gir også bedriftene muligheten til å måle effekten av annonseringen deres og tilpasse annonsene sine for å få best mulig resultat.

«64,6% av brukerne klikker på Google-annonser når de skal kjøpe et produkt på nett.»

WordStream, 2018

Kontakt oss

Hvorfor Google annonsering?

Med Google annonsering kan bedrifter oppnå mange forskjellige ting, inkludert økt bevissthet om merkevaren, økt salg, bedre merkevarekjennskap og økt trafikk til nettsiden.

 

Annonsering i Google startet for alvor i 2000, da Google lanserte AdWords, et verktøy for søkemotorannonsering. Siden den gang har Google annonsering blitt en av de mest populære formene for digital markedsføring, og det er utbredt over hele verden.

I Norge er Google annonsering også svært utbredt, og mange bedrifter bruker det for å nå ut til kundene sine. Det finnes mange flinke folk som kan hjelpe bedriftene med å sette opp og administrere Google annonseringen.

Google annonsering forkortelser som er greit å huske

ROAS (Return on Ad Spend) er en metrikk som brukes til å måle hvor mye en bedrift tjener på annonseringen sin i forhold til hva de har betalt for annonsene. Dette kan være nyttig for å se om annonseringen gir god avkastning på investeringen.

CPC (Cost per Click) er en metrikk som viser hvor mye en bedrift betaler for hver gang en bruker klikker på en av annonsene deres. Dette kan være nyttig for å se hvilke annonser som gir best avkastning på investeringen.

CTR (Click-through Rate) er en metrikk som viser hvor mange ganger en annonse blir klikket på i forhold til antall ganger den vises. Dette kan være nyttig for å se hvilke annonser som får mest oppmerksomhet fra målgruppen.

CPM (Cost per Thousand Impressions) er en metrikk som viser hvor mye en bedrift betaler for hver tusen ganger en annonse vises. Dette kan være nyttig for å se hvilke annonser som får mest synlighet.

Markedsføringsbyrå -
Lei inn markedsføring!

GRATIS VURDERING! 

Få tilgang til eksperter og de beste verktøyene innen hvert felt av moderne markedsføring. Vi er en totalleverandør som besitter ledene tekonologi og kunnskap som gir din bedrift optimal vekst.  

Få dine egne kostnadbesparende spesialiserte markedsførere – eller en egen markedsavdeling – som jobber for deg.